piątek, 13 maja 2016

Projekt kuchnia - dylematy i inspiracje


Kocham Ikeę mocą absolutną, podobnie jak i mój małż.
Uwielbiam Ikei-owskie rozwiązania, wszelakie pomoce w organizowaniu życia i przestrzeni.
Postanowiliśmy więc skierować nasze kroki w jej kierunku w wyborze kuchni.

Umówiliśmy się na spotkanie z Panią, która pomogła nam zaprojektować naszą "przyszłą" kuchnię...
szczerze zawiodłam się troszkę, bo rzekoma Pani nie kierowała nas w doborze..
myślałam że będzie bardziej ogarniała przestrzeń, doradzała różne rozwiązania.
Tymczasem gdybyśmy nie mieli gotowego projektu zrobionego przez inną firmę bylibyśmy w czzarnej D... ;-)

Przebrnęliśmy i mamy projekt!
Zrodziły się za to pytania:
Czy warto tracić fortunę na zabudowaną lodówkę, pralkę?
Jeśli wiemy, że w obecnych czasach sprzęt psuje się średnio co 2-5 lat?

Jaki blat wybrać?
Wstępnie myślimy o drzewianym, ale...ale przeraża mnie troska i jego pielęgnacja...

Czy blaty z Ikei są dobrej jakości i czy są wytrzymałe?
Opinie słyszałam nie najlepsze.

Płytki czy panele na podłogę?

Najgorsze estetyczne pytania.
Kolor szafek wybrać racjonalnie czy też taki jak się nam podoba?
Zważywszy, że kolejnego remontu kuchni w tym życiu nie planuję!?

...
Pomocy dziewczyny, głowa mi pęka od możliwości wyboru!
...

Płytki to kolejna zmora mojego spokojnego snu, boooo...
te skradły moje serce.


Moda zmienia się szybciej niżeli charakter człowieka, więc co zrobię jeśli za chwil kilka mi się znudzą?
Powinnam wybrać z głową???
czy sercem???
A może ... bezpiecznie?



Marzy mi się namagnesowana tablicówka na ścianie...
ale czy kuchnia to odpowiednie miejsce na  nią?




mój faworyt


Mamy na suficie belki, podobne jak w babcinych domkach...
zachować je tym samym zmniejszając przestrzeń przechowywania? Czy zlikwidować i cieszyć się otwartą nieprzytłaczającą przestrzenią z dodatkowym miejscem na ... wszystko!!!!?
Biorąc pod uwage, że metraż naszej kuchni jest dużo..dożo..dużo mniejszy!


Dziewczyny pomóżcie plisss, każda rada na cenę złota!!!

Na koniec troche inspiracji :-)





Uszatek cudowny jest!!! 
Kiedyś sobie Go kupię ;-)

Olko uwielbia sklep podobnie jak ja, Tato natomiast pędzi przez niego jak oparzony 
Ciekawe ...WHY? 
:-D





Kochane liczę że pomożecie i doradzicie w moich dylematach, może któraś z Was robiła niedawno kuchnie i podzieli się z nami swoim doświadczeniem, będę wdzięczna, również za linki z inspiracjami.

Miłego weekendu kochane!!!

 Ja idę się relaksować póki jedno dziecię w domu
:-D




19 komentarzy:

  1. Kieruj się sercem. To co Ci podpowiada jest prawdziwe i słuszne :) Jak będziesz kupowała to co podpowiada ci rozum a bo praktyczniejsze itd to wierz mi nie będziesz do końca szczęśliwa. Ja wolałabym mieć wymarzony blat i męczyć się z pielęgnacją niż później pluć sobie w brodę że go nie kupiłam :) Podobnie z płytkami. Co z tego, że moda przemija? Jak mi się coś podoba to mnie moda nie obchodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mysle ale jest jeszcze Pan K. i czasem ciezko nam o kompromis ;-)

      Usuń
  2. Ja mam drewniane blaty z Ikei czwarty rok i nic się z nimi nie dzieje :-) Co do płytek na ścianie... Przy ich wyborze kierowałam się oczywiście swoim gustem ale też tym, żeby pasowały i do mebli i do wcześniej wspomnianego blatu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem świeżo po remoncie kuchni :)
    I wybrałam wszystko raczej dość "standardowe", czyli takie, że posłuży trochę dłużej niż moda. Chociaż... ściany mam modnie szare ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez kocham szary ale... w kuchni sciany beda mietowe... udalo mi sie podejsc Pana K. i to on wpadl na ten pomysl... hahaha NIEPRAWDOPODOBNE!!!

      Usuń
  4. Mam te same dylematy obecnie też jest u nas na topie projekt kuchnia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiruj sie serduchem, ja dalam sie namowic na praktyczne plytki i troszke żałuję, bo ciagle myślę o tych moich wymarzonych. Panele chyba szybciej ulegaja uszkodzeniu, a drewno przy suficie jest super :-) mam mala sciane z tablica przylepna i nie bardzo polecam, kreda sie kruszy i ciagle jest na podlodze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiruj sie serduchem, ja dalam sie namowic na praktyczne plytki i troszke żałuję, bo ciagle myślę o tych moich wymarzonych. Panele chyba szybciej ulegaja uszkodzeniu, a drewno przy suficie jest super :-) mam mala sciane z tablica przylepna i nie bardzo polecam, kreda sie kruszy i ciagle jest na podlodze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci za ten komentasz strasznie:*

      Usuń
  7. Kochana pomalutku i wszystko jakos poukladasz ,dopasujesz sobie :)) I na bank bedzie Pieknie :)) Te belki bym zostawila :) A co do sciany to rzeczywiscie musisz sie zastanowic ,bo bedzie sie kruszyc kreda ,ale z drugiej strony od czego ma sie wode i szmatke :)) Trzymam kciuki Moooocno ,abyscie wybrali tak by sie Wam podobalo baardzo :)) Buuziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie Agus 5 min wiecej sprzatania mnie nie zbawi, a z drugiej strony to ja nie robie nic innego hahah!
      Buziak!

      Usuń
  8. Madzia ja jestem swieżo po urzadzaniu kuchni i nawet nie wiesz ile bym dała za takie belki :) Z natury jestem praktyczna i wybieram rozwiązania bezpieczne i takie, które w mig kilkoma dodatkami mogą zyskać nowy look dlatego też kuchnia u mnie jest białą z pseudo drewnianym blatem i drewnianymi elementami. Mam tez w kuchni moja wymarzoną, surową cegłę. Lodówki nie zabudowałam bo szkoda mi było tracić jej pojemność i też tracić kasę na fronty do jej zabudowy. ot taka moja praktyczna natura ;) Powodzenia w remoncie. Doskonale wiem, ze to wszystko jest ekscytujące jak również frustrujące ale trzymam kciuki za powalający efekt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu slyszalam opinie ze bialy sie strasznie brudzi... tez chce biala kuchnie i... mysle ze brudzi sie tak samo jak i inne??

      Usuń
  9. Trudne zadanie i wiele dylematów :) Belki na suficie wyglądają cudnie, ściana tablicowa to też fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. farby tablicowej nie polecam .. jestem jej strasznym przeciwnikiem ..dwa lata temu gdy zaczęłam urządzać dom zaczynała być dopiero modna i zrobiłam ją właśnie w kuchni .. po pierwszym rysowaniu córki kredą zobaczyłam co to znaczy mieć czarną ścianę .. tego nie da się dobrze zmyć :( zostają zacieki nak na prawdziwej szkolnej tablicy ..

    OdpowiedzUsuń
  11. teraz ta ściana jest już biała .. nigdy więcej ścian z farbą tablicową ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...