piątek, 25 lipca 2014

Dialogi rodzinne

Kąpiel
Maja pyta kim jest dla mnie Olivek, odpowiadaam że:
(Ja)-Synusiem
(Maja) -A ja, Maja?
(JA)- Córeczką
(Maja) -A tatuś?
(Ja)- Mężusiem
(Maja) -A dla Mai tatuś kim jest?
(JA) - Tatusiem
(Maja)- Dla Mai, tatusiem -po namyśle dodaje - męzusiem... tatusiem- męzusiem...

...
Czytamy bajeczkę, Maja podnosi się z łóżka:
-Nie będę spała, nie będe spała... nie.....-  zasypia na siedząco  heheeh
Miała plany przeczytać więcej niż
 5 ...bajeczek

...
Maja z tatą układa klocki lego
(tato)- Daj położę tutaj
(Maja)- Nie lusaj łobuzie, psujesz mi koncepcję

...
Tato woła Maję
-Choć córeczko pomożesz mi robić obiadek
(Maya) -Nie chce mi się
(Tato)- Jak to?
(Maya)-No taka zmencona już jestem, bez sił... :-D
(tata)-A gdzie się tak zmęczyłaś
(Maya)- Wceśniej...

....

Wymiana zdań między mną a K, Maya się wtrąca.
 - Tato jesteś niepoważny, nieodpowiedzialny i wogóle... nie chce mi się gadać...
heheh :)

....
Pogoda była kiepska więc wyprasowałam ciuszki i powiesiłam na suszarce, rano ściągam i układam w kostki, głośno wypowiadając marzenie:
-Jak ja bym chciała, żeby takie równiutkie, wyprasowane wychodziły z pralki.
Tato nie czekał długo:
-Następnym razem wrzuć do pralki żelazko, na pewno się wyprasują..:-D
Menda jedna z niego co?!!!
...

Zastanawialiście się kiedyś jakby wyglądała Mama świnki Peppy gdyby miała włosy?
Ja mam odp. :-D

 aaaa... Pani Gazela ooo TAK :-D

Pedro w łodzi prawdopodobnie TAK by się lansował ;-D
widzicie ten zimny łokieć ?

a co by było gdyby Peppa i jej koleżnaki były fankami Minni ???
Pewnie nosiłyby oooo TAKIE kokardy ;-D
Miłego weekendy dziewczyny :*

28 komentarzy:

  1. Świetna jest i jakich mądrych wyrazów używa!:))
    Fajnie się czyta takie dialogi dziecko-rodzic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj dziecko tak czasami zaskakująco coś powie, albo śmiesznie - fajne są takie dialogi rodzinne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Maja jest udana!! A świnki ekstra wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  4. nosz uwielbiam te dialogi dziecięce :) Nasza Maja dopiero zaczyna gadać, ale nie mogę się doczekać kiedy będzie z nami dyskutowała w podobny sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pozniej bedziesz chciala chwile ciszy wiec delektuj sie terazniejszoscia :)

      Usuń
  5. Haha Maja jest the best ;) Jak ja nie mogę się doczekać takich dialogów, powoli mi się robi już smutno, że Hubert nic nie mówi, chociaż ostatnio zaczął robić bimbam jak słyszy dzwon, brum na wszelkiego rodzaju pojazdy, i pip pip jak usłyszy klakson. A my się cieszymy jak głupi, bo lepsze to niż zupełne nic, wychodzi, że chociaż trochę pomagają nasze ćwiczenia. Ale jednak ma 2,5 roku i nawet nie woła do mnie mamo. A Majusia tylko pół roku starsza i tak zasuwa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. probowalas czytac latwe wierszyki Twojemu synkowi, my tak się uczylismy nowych słow + ksiazeczki do pokazywania, myslę że chetnie by szukal i nazywal w tych http://babaryba.pl/sklep/index.php?p424,auta-na-budowie-gratis

      Usuń
    2. Czytamy dużo książeczek z rymowankami, bo wiem, że tak najłatwiej się dzieci uczą słów i zapamiętać jest im prosto. Jedynie co się nauczył to w wierszyku o kukułce robi kuku. Chodzimy do neurologopedy, lekarka stwierdziła, że Hubert potrzebuje bardzo dużej stymulacji ruchowej, dostaliśmy ćwiczenia np. mówienie kilku rymowanych wierszyków plus dotyk czyli np. robienie raczka nieboraczka po plecach, zawijanie w koc i ściskanie, turlanie, rysowanie w kaszy, pokazywanie obrazków, klaskanie i mówienie sylabami, ale efekty są znikome.

      Usuń
    3. moj chrzesniak do 3 roku zycia tez nic nie mowil, za to jak sie odblokowal to pelnymi zdaniami zaczal od razu mowic, teraz jadaczka mu sie nie zamyka, czego i Wam zycze, moze chlopcy tak juz maja?

      Usuń
    4. Mam nadzieję, bo mam już dość pytań obcych ludzi "czemu on nie mówi". A ostatnio jedna dziewczynka na sali zabaw zapytała czy jest niepełnosprawny. No szkoda mi go po prostu, bo widzę, że przez to bardzo stroni od dzieci, bo one nie potrafią zrozumieć jego gestów, czekają na słowa.

      Usuń
    5. nie dziwie Ci sie, tez bym sie martwila i denerwowala, moze przez presje ciezej mu idzie...
      badzmy dobrej mysli, ja wierze ze jak podrosnie bedzie dobrze i bedziesz miala Jego mowienia dosc... moja siostra czasem mowi do mlodego.. jak byles mlodszy byl swiety spokoj teraz chodzisz za mna i masz 1000 mln pytan do...:)
      trzymam kciuki, a i Piotra uczylam jednosylabowych wyrazow najpierw - np dym, dom, kon, byk itp. potem poszlo latwiej, przez dwa tyg. non top z nim cwiczylam w zabawach, nagradzajac Go oklaskami, po naszym wyjezdzie wystartowal jak z procy ;-)

      Usuń
  6. hehe musze wypróbować to pranie żelazka:P Może by tam od razu zaaplikować suszarkę??

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne te Twoje figurki , są przecudne .. Masz talent kobieto oj masz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rozmówki mega :) uwielbiam jak dzieciaki potrafią świadomie trudniejszych słów używać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Boskie dialogi :))) Dzieci są mistrzami ciętej riposty !

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie dialogi z dziećmi :)
    Potrafią zaskoczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. To wesoło u Was. Hanka też jak czasem coś palnie, to aż mi szczęka opada na podłogę. No ale Majka widzę refleks i humor ma po tatusiu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehhehe na pewno :P w koncu corusia tatusia :)

      Usuń
  12. My jesteśmy na etapie że mój 6 letni synek chce się ze mną ożenić :) a co do takich dialogów to dobrze spisywać na pamiątkę ja tak robię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. hehe niezły ubaw czasam macie rozmowy z dzieckiem są superowe :D
    no A peppa była by piękna z włosami :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Maja ma naprawdę niesamowite te swoje teksty - teraz wiadomo już chyba za kim :) Za tatusiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. heheh ale się uśmiałam z tych figurek :D Moja Tusia jak jej pokazałam, to powiedziała, że mama świnka nie jest już łysa a w telewizorku jeszcze tak :P

    OdpowiedzUsuń
  16. haha widze ,ze u Ciebie wesolo jest :))))) Fajna ta rodzinka Peppy :))) I ten zimny lokiec hahah :) Suuper :)
    Madziu ja sukienke dla malej szylam od poczatku do konca sama :) Milego weekendu Wam Zycze :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wesoło macie nie ma co :D
    u nas najlepsze teksty już się skończyły, ale czasem coś tam jeszcze wpada... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. hihi, świetne dialogi, przynajmniej nie jest nudno;P u nas ostatnio: sio, sio. mama odejdź, idź myć… zawsze zastanawiam się skąd mu sie to wzielo i czy mam sie kapać, czy myć podłogę;P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...