wtorek, 7 stycznia 2014

Tipi gotowe :)

Marzyłam o nim od dawna, gdy Martuchnaj zrobiła go dla swojej pociechy, pomyślałam, że i ja spróbuję.
 Chciałam aby kije  były długie na 1.80cm, solidne, żebym nie bała się Mai zostawić samej w pokoju. Początkowo myślałam kupić je w Pl. jak się szybko przekonałam taniej wyszło na miejscu.
Materiał to pościel dziecięca kupiona na wyprzedażach :)
Nasze tipi wyniosło nas 3/4 taniej niż w sklepach, oczywiście to co się naklęłam to moje, palca prawie straciłam.

Podsumowując:
 łatwość - średnia
pracochłonność- duża (jeśli mowa o tipi z tunelami, wysokością 1.80cm)
satysfakcja - ogromna :)

Bardzo pomógł mi tutorial Mamy grandy, dziękuję ślicznie za niego :)
Ja miałam zrobić swój, zrezygnowałam, wydaje mi się, iż u Mamy znajdziecie wszystko, jeśli nie chętnie odpowiem na pytania.

Prace zaczęliśmy w niedziele wieczorkiem, oczywiście przysługa za przysługę, my z Mają pizzę, tato w zamian wywiercił dziurki:)

 przeciągamy sznurek :)

mierzenie jest najgorsze, ja rozstawiłam sobie kije na szerokość jaka mi odpowiada, potem długość, średnicę moich kijków na tunel

przy pizzy łatwiej szło :)

tym sposobem otrzymałam trójkąt, podzieliłam go na pół aby łatwiej się wycinało materiał.
góra ma 5cm+ 6na tunel, obcinałam z zapasem na szew około 1cm, podstawa około 80cm
Zszywałam dwa trójkąty ze sobą, potem robiłam tunel, odmierzając  od szwu początkowego 6cm i zaznaczałam odległości szpilkami
Resztę znajdziecie u Mamy grandy :)

a to nasze Tipi

Nie mogłam się doczekać, aż skończę wszystko, próba generalna założenia materiału na kije doprowadziła mnie prawie do zawału ( lepiej dodać 1cm w tunelu, niż płakać, że nam nie wejdzie )
Jak już się udało, siadłam i patrzyłam, stwierdziłam hm... przydałaby się poducha, zimno od podłogi ciągnie, tak więc zanim usiąść na laurach dodałam sobie pracy.


 Warto było, mimo prawie straconego palca :)


niebawem zmieni miejsce i powędruje do Mai pokoiku :)

Podoba Wam się ?

:*

49 komentarzy:

  1. Jest absolutnie cudowne! Sama chciałabym mieć takie - dla siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. warto bylo poswiecic pizze wyglada oblednie i ta podusia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No rewelacyjne -sama bym się chyba o takie pokusiła ale za nic nie wcisnę już do naszego małego domku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudo.Ale Maja musi mieć duży pokój:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy7/1/14 06:09

    Jest genialne! :):)Madziu Podziwiam Cię Bardzo Szacun Wielki w ciaży z małym dzieckiem Jesteś Niesamowita Kocam Was bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudeńko, tak się ciągle zastanawiam czy jest sens robienia tipi, jeśli mieszkamy z rodzicami...chyba wypada mi poczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję świetnej roboty :) rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Maja z pewnością będzie przeszczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń
  9. jest cudowne chętnie sama bym w takim zamieszkała...
    marzy mi sie takie dla Franka

    zapraszam na nowy post z Czachorem
    http://franciszkania.blogspot.com/2014/01/czachor.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja! Mogę tam dziś spać? ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. super, brawo, my poszliśmy na łatwiznę;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny! Naprawdę cudny... Szkoda, że nie mamy miejsca na takie cudo :|

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne :) Fajnie że ma takie dziewczyńskie kolory :****

    OdpowiedzUsuń
  14. Wo, wow, wow uwinęłaś się w tempie ekspresowym, a w dodatku efekt oszałamia. No ale jak Ty coś robisz to wiadomo... :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) uwinęłam się, bo jak zaczęłam to chciałam skończyć jak najszybciej, żeby zobaczyć efekt końcowy :-D

      Usuń
    2. Wcale sie nie dziwię :) Maja pewnie z niego nie wypełza co? :)

      Usuń
    3. nawet na polko wyjsc nie chce ;-) wszystko w nim chce robic :)

      Usuń
  15. super tylko trzeba mieć duży metraż na takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż mi sie z dziecinstwem skojarzyło, bo nam tata co lato robił namiot na palach z planteką w ogródku i był tam stół i materac i ''szafki'' i jeszcze parę innych mebli.. To były czasy...

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się, że mogłam się przydać ! :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jesteś niesamowita! Jest piękny, ach chciałabym taki dla Natalki, musze o tym pomyśleć;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczny! No mówiłam, że pokoik Mai będzie zjawiskowy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeju, nie mogę się napatrzeć. Wczoraj mimochodem pokazałam to cudo Kacprowi i stwierdził, że on chce taki sam:-p:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wow, ale odjazd:) niezłe. juz widzę szalejącego Milosza w tym cudzie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. rewelacja!!!!
    moja Oliwka była by zachwycona:)
    wspaniały pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj, warto było !!!! Bez dwóch zdań !!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowne! Brawo!
    Pieknie Wam to wyszlo! Zazdroszcze (ale pozytywnie) tego miejsca w domu!
    Szaleje za tipi, ale u nas z miejscem problem...

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepiękne, cudne i zachwycające!!! Jejku jakie Wy macie fenomenalne pomysły. Też byśmy takie chcieli ale mamy za małe mieszkanie niestety.

    OdpowiedzUsuń
  26. Suuper wyszlo Ci :):) Maja Zadowolona to Najwazniejsze :) A Ty noo Gratulacje Spisalas sie Kochana na Medal :):):) Szkoda ,ze u mnie nie ma troszke wiecej miejsca to moze i my bysmy sobie taki postawili :):) Pozdrawiam Cie Serdecznie :) Buziaki :):)

    OdpowiedzUsuń
  27. Podziwiam, sama chyba wyciągnę w końcu maszynę i się za coś wezmę, bo za bardzo się rozleniwiłam ;) Tipi wymiata!

    OdpowiedzUsuń
  28. Rewelacja! Sama się zastanawiałam czy by młodemu nie kupić za parę miesięcy namiotu, bo on bardzo lubi się "ukrywać" a teraz widzę, że to nie takie trudne zrobić samemu :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. genialny jak się ma taki duży dom to i tipi się mieści mój synek też potrzebuje bycia w odosobnieniu a niestety nie może bo zawsze młodszy brat mu przeszkadza

    OdpowiedzUsuń
  30. czy się podoba.???....to jest cudne

    OdpowiedzUsuń
  31. fantastyczne:):) podziwiam cierpliwość przy pracy, którą musiałaś włożyć w zrobienie tego cuda:) Pozdrawiam:)

    http://alelarmo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. REWELACJA !!! ja tex chce taki :))

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne tipi!!
    My mamy namiot, który zabiera nam przestrzeń w pokoju, no ale mieszkają w nim maskotki, więc jest nie do ruszenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. wyszło fantastycznie!!! wciąż dumam szyć czy kupić...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...