czwartek, 5 lipca 2012

Szyjemy słonia krok po kroku

Potrzebne będą:
  • papier
  • kartka
  • ołówek
  • dwa różne materiały, lub jeden (wielkość zależy od was)
  • filc na uszy, oczka ( może też być materiał, ja używam filcu gdyż się nie strzępi i przyszywając nie muszę podwijać )
  • sznureczek na ogon
  • igła, nici, ewentualnie mulina - nie jest konieczna
  • nożyczki
  • sprawne ręce i chęci

Pomysł powstał gdy przeglądałam gazetę :D
Rysujemy naszego słonia na papierze, jeśli wasza pociecha jest starsza niż moja możecie razem go narysować.


dwa materiały łączymy ze sobą na lewej stronie, robimy to podwójnie


tak wyglądają uszyte, dla ambitnych można je zaprasować


wycinamy słoniowi ucho


a potem jego


przykładamy nasz wykrój do materiału, głowa zajmuje jeden materiał, nogi drugi


odrysowujemy szkic na materiale, zostawiając miejsce na odwrócenie na prawą stronę, ja zaznaczam sobie je  poziomymi kreskami


pod spód kładziemy drugi materiał i zszywamy razem


zaczynamy szyć od poziomej kreski w koło, ciut mi uciekło tu i ówdzie, najważniejsze że zszyte


Wycinamy zostawiając w miejscu otworu więcej materiału (tak jak na zdjęciu) aby zapobiec ewentualnemu szczępieniu.


Przewracamy na prawą stronę


Nasze ucho przykładamy do materiału, odrysowujemy dwa razy




tak samo robimy z oczkami


Dobieramy mulinę, nie jest ona koniecznością


Przyszywamy, jeśli używacie materiału możecie go podwinąć aby się nie szczępił


Wypychamy, ja to robię dość gęsto


odmierzamy sznureczek


mocujemy słonikowi


zszywamy ( ja ciut oszukałam bo mam klej do materiału - czyste lenistwo ;P)
tadam nasz słonik jest gotowy, posiada on sznureczek na rączkę


zawiązany  wygląda jak ogonek


a tu mamy mała testerkę


Jak widać zabawa przednia :D


Prawda że proste :D
Szyłam słonia niecałą godzinkę wykorzystując sen Majki, gotując jednocześnie dwa obiady, bo dla nas i pszczoły;)

Mam nadzieję że przejrzyście i jasno napisałam instrukcję, jeśli macie jakieś pytania chętnie odpowiem jeśli będę tylko wstanie.
Dziewczyny igły w ręce :P

 

25 komentarzy:

  1. z tym proste to nie bardzo się zgodzę ale za to jakie super zwierzątko powstało :D
    zdolniacha jesteś :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste zależy jak dla kogo :) Ale fakt jest faktem słoń pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie przesadzałam z tą prostotą, jeżeli chodzi o szycie to potrafię nawlec nitke;) bardzo pomysłowy ten słonik

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny tez slonik!
    Proste...hmm... zalezy dla kogo zdolniacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny! Ty szyjesz chyba maszyną prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak maszyna, moje umiejetnosci sa ograniczone do jednego sciegu:P

      Usuń
    2. Twoje są do jednego a moje do zera:-p inna sprawa że maszyny brak, ale jak była to nie umiałam się nią posługiwać:-p

      Usuń
    3. ja tez bylam pelna obaw jak ja kupowalam bo nigdy nic nie szylam, ale tak bardzo chciałam, a chciec to moc :d
      Ojciec google duzo mi pomogl i technika w podstawowce- teraz chyba juz nawet nie ma takiego przedmiotu:/

      Usuń
    4. Teraz są zajęcia techniczne:) Ja też zawsze marzyłam o maszynie do szycia i chyba w końcu kiedyś ją sobie kupię:D
      A słonik jest przepiękny!

      Usuń
  6. wow :d rewelacja :D piękny ten słonik !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. ach muszę się powoli brać za szycie i przygotować kilka ślicznych przytulanek na nadejście Naszego Witka :) Takie ręcznie robione są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Chociaż zdolności nie mam za grosz i ledwo guzik umiem przyszyć, to mimo to natchnęłaś mnie i zdecydowanie spróbuje słonia zrobić:) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. checi sa najwazniejsze:) zdolnosci przyjda z czasem:P nie wiem czy widzialas moja pierwsza zabawke hjhihi od czegos trzeba zaczac:)
      trzymam kciuki za slonia - pochwal sie jak zrobisz:)

      Usuń
  9. Świetny, na pewno przyniósł synkowi wiele radości.

    Pozdrawiam

    K.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bóg stworzył ludzi a Bee stworzyła słonia!!!!:DDD

    OdpowiedzUsuń
  11. świetna instrukcja - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zainspirowałaś mnie.
    chyba spróbuję. a co mi szkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesteś niesamowita i świetnie zorganizowana, a słoń cudo!
    Uwielbiam takie urocze przytulanki, są czasami lepsze niż te ze sklepu.
    Chyba się skuszę i spróbuję, tym bardziej że lubię takie zabawy, ale będę musiała go ręcznie obszyć bo maszyny brak. Jeszcze muszę czas znaleźć, materiał poszukać, ale liczą się chęci;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczne i bardzo kreatywne! Jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Boski!! Kurcze też musimy uszyć coś podobnego :) tyle ze szycie reczne bo nie mam maszyny, a testerka cudowna :))

    OdpowiedzUsuń
  16. rewelacyjny blog! zapisuję do ulubionych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo ze sie Ci spodobal, zapraszam:)

      Usuń
  17. ale super muszę kupić materiały i zabiorę się do szycia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...