wtorek, 3 kwietnia 2012

Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu

Sznurek, drewniane klamerki, masa solna i filc – mój niezastąpiony zestaw w tworzeniu ozdób świątecznych.
Prosto, efektownie, naturalnie i… nie może nie wyjść!
Filcu używam w naprostszej postaci, czyli po prostu jako zwykłego materiału (filc dekoracyjny). Ma on tą niezwykłą zaletę, że wystarczy go wyciąć i zszyć. Nie trzeba podszywać. Wykończenie wygląda zawsze estetycznie.
ekorodzice > Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu   naturalne i ekologiczne rodzicielstwo

Jak uszyć prostą ozdobę z filcu

  1. Wycinamy wzory z filcu. Możemy ułatwić sobie pracę i przygotować wykrój z papieru. Mamy wówczas pewność, że wszystkie wzory konkretnego kształtu będą takie same.
  2. Zszywamy dwie części (górną i dolną) ozdoby za pomocą ściegu dzierganego, zostawiając miejsce na włożenie wypełnienia.
  3. Wypychamy ozdobę runem (naturalnie, ale drożej) lub wypełnieniem poliestrowym (nie naturalnie, ale taniej).
  4. Zszywamy miejsce, gdzie wkładaliśmy wypełnienie ściegiem dzierganym.

Kilka pomysłów na ozdoby świąteczne z (zielonego) filcu

Świąteczna ozdoba doniczkowa:
Do uszytego (jak wyżej) tulipana dołącz patyczek (o tym, jak dołączyć patyczek szybko i sprawnie przeczytaj poniżej), filcowy listek i kokardkę ze sznurka (np. do pakowania paczek). Taką ozdobę włóż do doniczki i ciesz się piękną ozdobą doniczkową hand made.
ekorodzice > Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu   naturalne i ekologiczne rodzicielstwo
Świąteczna ozdoba uniwelsalna:
Powieś uszyte (jak wyżej) ptaszki na sznurku za pomocą drewnianych klamerek. Sznurek możesz dołączyć do znalezionej w lesie gałęzi.
ekorodzice > Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu   naturalne i ekologiczne rodzicielstwo
ekorodzice > Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu   naturalne i ekologiczne rodzicielstwo
Świąteczna zabawka:
Do uszytych (jak wyżej) ozdób doszyj elementy sznurka i … świąteczna zabawka gotowa.
ekorodzice > Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu   naturalne i ekologiczne rodzicielstwo
Świąteczna ozdoba okienna:
Przyłącz za pomocą klamerek uszyte (jak wyżej) ozdoby wraz z innymi, np. wykonanymi z masy solnej, do sznurka. Powieś na oknie. Ready!
ekorodzice > Jak uszyć proste ozdoby świąteczne z filcu   naturalne i ekologiczne rodzicielstwo
Coś jeszcze. Wszystkim, którym nie obce jest wykonywanie ozdób świątecznych, szycie zabawek i inne prace ręczne przyda się na pewno proste urządzenie. Chodzi mianowicie o… pistolet klejowy. Taki to przyklei wszystko do wszystkiego, nie pozostawiając plam. Bardziej pracowici poradzą sobie bez wątpienia za pomocą igły i nitki, ale mnie już nie raz pistolet uratował z opresji. Koszt: ok. 20 zł + wymienne wkłady.
opublikowane przez:

3 komentarze:

  1. Piekne te ozdoby!
    Ten baranek z masy solnej jest boski- bedzie kopiowany u nas w domu juz w piatek :) Upieczemy co nieco i przy okazji kolejna synowa stope odcisniemy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aa...gdzie kupujesz filc?

      Usuń
    2. na ebayu:) to nasz najlepszy przyjaciel:P

      Usuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)