środa, 25 kwietnia 2012

Higiena jamy ustnej niemowlaka


Wiadomo jest że od samego początku trzeba dbać o dziąsełka naszego małego niemowlaka tu, póki mały wszystko idzie gładko, schody zaczynają się gdy nasz szkrab zaczyna mieć swoje odrębne zdanie.
Maja około 4 tygodnie temu chętnie dawała sobie myć perełki, bunt zaczął się przy wychodzeniu górnych zębulków i na nieszczęście mamy i taty tak zostało, różne podchody próbujemy, wszystko na nic. Bee wypycha szczoteczkę języczkiem, robi słodziutka minkę, papa i już jej nie ma:/ Udało się dwa razy umyć nasze perełki razem tzn. mama myła i dziecię, wkładalismy też Mai w łapke szczoteczkę mówiąc:
-teraz Maja myje sama- skutku żadnego:/  Nie chcę jej zmuszać bo będzie jeszcze gorzej:/ Proszę może macie jekieś sprawdzone sposoby by zachęcić małego czowieczka do mycia ząbków, może złą szczoteczkę mamy...??? sama już nie wiem...!!!

.......i co teraz.....


17 komentarzy:

  1. A może kwestia pasty? Może niech sama w sklepie wybierze jaką będzie chciała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież taki maluch pasty jeszcze nie używa - Maja ma mniej niż rok, prawda? Myje się wtedy ząbki szczoteczką z miękkiego silikonu- mam taką ze szkoły rodzenia, próbka firmy Lovi, i przegotowaną wodą. Szczoteczkę nakłada się na palec i wtedy wygodnie manewruje w buzi dziecka, a ono jej nie wyjmie. ;)

      Usuń
    2. zaczelismy myc zwykla szczoteczką ząbki... moze za szybko??wczesniej jednak nie protestowała, tą sama szczoteczką myłam. Maja ma prawie 11 miesiecy:)

      Usuń
  2. No to Cie pociesze, bo moj Mikolaj w ogole nie daje sobie umyc zabkow... jest to wrecz niewykonalne! Uwielbia za to ciamkac szczoteczke w buzce, z czego rada niestety nie jestem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maja ma tak samo:P do tego to samo robi ze swoją szczotką do włosów:/

      Usuń
  3. Na początku też średnio lubiłam myć ząbki a teraz nie zasnę z brudnymi :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czekamy z niecierpliwośia aby tak bylo i u nas:D

      Usuń
  4. O jej nie lubiłam tego do około 2 roku życia:/ katorga to była, dopiero potem mały polubił koleżankę szczotkę i pastę i to mycie jest względnie przyjemne. Nie licząc faktu, że lustro musze potem czyścić z pasty:-p

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy25/4/12 22:36

    tak to juz jest z tymi dzieciakami małe dziecko -mały problem, duze dziecko- ogromne problemy:) pozdrawiam Nina

    OdpowiedzUsuń
  6. Może taka szczoteczka za bardzo jej dziąsełka drażni, może znowu coś tam się wykluwa, ja bym wróciła z powrotem do tej nakładanej na palec.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasza Ania też ostatnio średnio lubi myć ząbki. Pluje przy tym strasznie, ale jakoś nie zaprzestajemy tej czynności. Czasami uda się umyć bez plucia:) a szczoteczkę też lubi gryźć a my jej pozwalamy na chwilę:)
    Dziękuję za odwiedziny na blogu i zapraszam częściej:) Ja ze swojej strony tez się tu trochę rozgoszczę. Mogę?
    PS. Mamy córki w podobnym wieku. Moja Ania ma prawie 11 miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagladac bedziemy na pewno:))) dziekujemy rowniez za odwiedziny i liczymy na kolejne:)) Maja jest z 2 lipca, niedlugo wkroczymy w 11 miesiecy a potem to juz z gorki:) pozdrawaimy cieplutko:))

      Usuń
  8. A .... zapomniałam dodać, że zdjęcie mi się bardzo podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, przypadkiem udalo sie uchwycic taka minke, zabawa z piana jest najlepsza na swiecie:))

      Usuń
  9. ... no i wcięło mi wcześniejszy komentarz =/
    Myślę na początku chodzi o wyrobienie nawyku mycia ząbków a umiejętności udoskonalą się z czasem. U nas sprawdziła się pasta Elmex (od 1 roku życia), wcześniej szczoteczka zwilżona wodą =p
    Dziękuję za udział w moim candy i życzę powodzenia w losowaniu =D
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziekuje;) mam nadzieje ze uda mi sie skrobnać koniczynką:)) Wyrabiamy nawyk z róznym powodzeniem ale zawsze rano i wieczorem staramy sie choc wlozyc szczoteczke do buzi, czasem nawet pare rochuw sie uda wykonac:P pozdrawiam i dziekuje za mile odwiedziny:)

      Usuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...