wtorek, 27 marca 2012

W Portugalii wycofano dwie szczepionki dostępne także w Polsce

opublikowane przez: ,
Portugalski Instytut Leków i Produktów Zdrowotnych Infarmed prewencyjne zawiesił użycie serii dwóch rodzajów szczepionek dla niemowląt, wykorzystywanych także w Polsce.
Chodzi o preparat RotaTeq przeciwko rotawirusom i Prevenar 13 stosowany przeciwko pneumokokom. Infarmed poinformował, że powodem zawieszenia zgody na stosowanie leków jest „podejrzenie wystąpienia silnej reakcji niepożądanej” u dziecka, które otrzymało te preparaty. Instytut wycofał ze sprzedaży serię RotaTeq z datą ważności do 31 maja 2013 roku i Prevenar 13 z datą ważności do 31 maja 2014 roku.
Decyzja ta zapadła po informacji o tym, że w żłobku w miejscowości Loures zmarło 6-miesięczne niemowlę, któremu niedawno podano szczepionki na rotawirusy i pneumokoki. Lekarze wyjaśniają okoliczności śmierci dziecka i na razie nie rozstrzygają, czy to podane preparaty przyczyniły się do zgonu. Zapewniają, że to jedyny taki przypadek w Portugalii, jednak na wszelki wypadek zdecydowano o wycofaniu podanych dziecku serii leków ze sprzedaży.
Szczepionka Prevenar 13 przeciwko pneumokokom jest w polskim kalendarzu szczepień. Szczepi się niemowlęta od 6.-8. tygodnia życia. Natomiast RotaTeq przeciwko rotawirusom jest zalecana dzieciom w pierwszym półroczu życia.

Wiec ja sie pytam po co reklamuja te szczepionki w tv???? :((



13 komentarzy:

  1. Madziu, reklamują bo mają z tego pieniądze.

    My podaliśmy Hani skojarzone i teraz żałujemy, bo to co się działo z jej skórą po szczepieniu to była jakaś masakra.

    Nie wiem czy dokończę pakiet "obowiązkowych" szczepień ale na rota i inne świństwa szczepiła nie będę.

    Szczepionka na Rotawirusy zawiera kilka szczepów a jest ich cała masa więc dziecko i tak może zachorować. Rotawirus to nic innego jak popularnie zwana grypa żołądkowa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wiem na co jest ta szczepionka:) tylko nie potrafie zrozumiec zaklamania i wyzysku na tym swiecie, zwłaszcza jeśli ktoś chce się wzbogacic kosztem małych istotek!!!... nasze dzieci pozniej cierpia:((( w uk nie podaja tej szczepionki, wiec nas ominęla na szczęście!!!

      Usuń
    2. Nie no, ja wiem, że wiesz:) Piszę tylko, że ludzie szczepią na rota, bo reklamy w telewizji, bo lekarze trąbią itd, a prawda jest taka, że w przypadku tej szczepionki (jak i kilku innych) szczepienie nie ma sensu, bo szczepionka zawiera tylko kilka szczepów a tych jest znacznie więcej i w dodatku mutują.

      Co do zakłamania, to nawet mi się mówić nie chce...Bo co tu komentować...To jest czyste sk....syństwo. O przypadkach ciężkich upośledzeń po szczepionkach skoniugowanych koncerny milczą, o przypadkach śmieci też, bo to niewygodne....O dziwo w krajach, w których najmniej się szczepi dzieci są najzdrowsze...

      U nas nie ma jej w pakiecie "obowiązkowych", a jeśli nie będę mogła zamienić skoniugowanej na pojedyńcze to nie dokończe szczepienia Hanki...Sanepid nie ma prawa mi nic zrobić - przegrywają takie sprawy.

      To jest jedna wielka ściema...Syn znajomej też miał odczyn poszczepienny...

      Usuń
  2. Ja szczepiłam na wszystko i nadal szczepię. Jestem zwolennikiem ponieważ widziałam jak moja mała chrześnica mało co nie zmarła na Sepsę a gdyby była szczepiona nie przeszła by tego co się namęczyła. Moja mała nigdy nie miała żadnej reakcji ubocznej - nawet gorączki. Ale rozumiem rodziców którzy nie szczepią. My jesteśmy przezorni, szczepimy i pobieraliśmy krew pępowinową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My obowiązkowo szczepimy, ale nic pozatym... pojedyncze szczepionki nie skojarzone bo zdrowsze podobno:))

      Usuń
    2. Zdrowsze o ile nie ma w nich rtęci lub thimerosalu (rtęć pod inna nazwą)... My niewtajemniczeni zaszczepiliśmy skojarzonymi i jestem mega wkur...na.

      Usuń
    3. A tak na marginesie dodam, że szczepionki nie gwarantują ochrony przed sepsą - posocznica nie jest chorobą jako taką tylko ciężkim zakażeniem krwi wywołanym innym zakażeniem. Znam przypadek dziewczyny, która na sepsę zmarła, a tak jak większość dzieci była szczepiona na to co reszta...

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. To nie jest potwierdzone, że to dziecko zmarło przez to szczepienie, a wycofują profilaktycznie, u nas w życiu by to nie przeszło. Ja wierzę w skuteczność szczepień i na rotawirusy i na pneumokoki, szczepionki te są stosowane w wielu innych bardziej rozwiniętych krajach niż Polska. Co więcej, od 30.09.2011 wszystkie dzieci urodzone z niską masą (do 2,5kg) i te urodzone przed 37tc. mają szczepienie na pneumokoki za darmo, co pokazuje, jak wiele dzieci choruje i o ile bardziej opłaca im się je zaszczepić, aniżeli później leczyć. Mój Syn był szczepiony na wszystko, urodził się w 35tc., nie żałuję, następne dziecko też zaszczepię. Bratanek miał rotawirusa, tydzień wycięty z życia, dziecko lejąca się przez ręce w szpitalu. Szczepienia doradziła mi znajoma położna, z 25 letnim stażem, która jak sama stwierdziła, będzie szczepić swoje wnuki na wszystko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciezko czasami wybrac co najlepsze dla swojego dziecia:(( wiem jedno mojej kolezanki dzieciak był szczepiony, poszedł do szpitala i złapał wirusa, byc moze gdyby nie szczepienie przechodził by cieżej... my obowiazkowo chodzimy na szczepienia, lepiej zapobiegac niz leczyc, pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. My szczepimy programem podstawowym ponieważ jest to program i szczepionki sprawdzone, które od lat ja sama jako dziecko je dostawałam i żadnych dodatkowych szczepień. My jakoś dzisiejsi rodzice na wszystkie wymyślne pneumokoki, meingokoki i rotawirusy nie byliśmy szczepieni o tych chorobach się nie słyszało i żyjemy. A kasy w dupsko koncerno farmaceutycznym wpychać nie będę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. slusznie, ja tez tak uwazam:)

      Usuń
    2. Anonimowy12/4/12 19:02

      od czasu jak my byliśmy mali minęło na pewno ok 30 lat i od tego czasu dużo się zmieniło i jest dużo więcej świństw niż wtedy!!!

      Usuń

Dziękuje serdecznie za odwiedziny na naszym kawałku blogosfery :-D Jeśli podobał Ci się post zostaw mały ślad w postaci komentarza, tym samym zapraszasz mnie do swojego świata:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etykiety